Saturday, August 30, 2014

This name is significant in that, it bears the name of the Yuga, and hence decries that there is no other go for all of us in this Kali Yuga other than the Mahamantra.

Nama Article 31st August 2014

 

Source: Only way out in Kali Yuga

 

There are ten key Upanishads and a host of other Upanishads.  There is an upanishad that talks about the greatness of the Mahamantra

"Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare

 Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare"

 

and this Upanishad is called "Kali Santarana Upanishad".

This name is significant in that, it bears the name of the Yuga, and hence decries that there is no other go for all of us in this Kali Yuga other than the Mahamantra.

 

Please check these: Excerpts from a discourse by our Sri Sri Muralidhara Swamiji

 

The one who calls all the people in this Kali Yuga and gives the 'upadesa', "Utter the Name of the Lord. You can attain God!" Only such a one is a Sadguru.

 

Any Divine Name is precious. According to Kali Santarana Upanishad, the 'Hare Rama..' Mahamantra is capable of giving deliverance in this Kali Yuga.

 

Kali Santarana Upanishad comes to our rescue, stating which specific Nama has to be chanted for liberation, in this Age (Kali Yuga).

 

This particular Maha Mantra is prescribed in the Shastras and has been chanted, followed, preached and lived for by great Mahans like Sri Chaitanya Mahaprabhu

 

It is the essence of all Vedas and scriptures and grants lasting peace by giving deliverance from all sufferings.

 

Utter the Divine names of Lord Hari. In the age of Kali there is no other way of deliverance.

 

Lord Brahma replied "I disclose to you the secret remedy that is mentioned in the scriptures to cross the ocean called worldliness in Kaliyuga."

 

Unlike the other Veda Mantras, the Mahamantra has absolutely no rules and restrictions.

 

எல்லாரும், எக்காலமும், எங்கே வேண்டுமானாலும் சொல்லக்கூடிய அந்த மந்த்ரம், ஹரே ராம ஹரே ராம ராம ராம ஹரே ஹரே ஹரே க்ருஷ்ண ஹரே க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண ஹரே ஹரே என்பதுதான்.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


எல்லாரும், எக்காலமும், எங்கே வேண்டுமானாலும் சொல்லக்கூடிய அந்த மந்த்ரம், ஹரே ராம ஹரே ராம ராம ராம ஹரே ஹரே ஹரே க்ருஷ்ண ஹரே க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண ஹரே ஹரே என்பதுதான்.

Nama Article 30th August 2014

 

Source: Deivathin Kural - Sri Sri Chandrasekharendra Saraswati Swamigal [Maha Periyava] of Kaanchi Kaamakoti Peetam

ப்ரஹ்மாவுக்கு மூன்று பத்னிகள். ஸரஸ்வதி ஒருத்தி. காயத்ரி, ஸாவித்ரி என்று இன்னும் இரண்டு பேர். காயத்ரி மந்த்ரம் என்ற தலைசிறந்த மந்திரத்தின் வெளி ரூபமாக இருக்கப்பட்ட சந்தஸ் (மீட்டர்) தான் காயத்ரி. அதன் உள்ளுயிராக இருக்கிற ஜ்யோதி சக்திக்கே ஸாவித்ரி என்று பெயர். ஸகல வேதங்களுக்கும் ஸாரமாகவுள்ள மந்த்ரத்துடன் ஸம்பந்தப்பட்ட போதிலும் அந்த இரண்டு பேருக்கும் கோவில் இல்லை. காரணம் மேலே சொன்னதுதான். பதிக்கு இல்லாதது தங்களுக்கும் வேண்டியதில்லை என்று அவர்கள் வைத்துவிட்டதுதான் காரணம்.

 

இப்படிப் பார்த்துக்கொண்டு போகும்போது நாரதருக்குக் கோவிலில்லாததற்கும் காரணம் தெரிகிறது. விஷ்ணுவின் அடியார்கள், பாகவதோத்தமர்கள் என்று எடுத்தால் நாரதர் 'டாப்'பில் நிற்கும் ஒருவர். பக்தி ஸுத்ரமே அவர் பண்ணியதுதான். கலிக்கு ஸங்கீர்த்தனம் தான் (ப்ரத்யேக மோக்ஷ மார்க்கம்) என்னும்போது, ஸதா ஸர்வ காலமும் வீணாகானத்தோடு பகவந் நாம கீர்த்தனம் பண்ணிக்கொண்டிருக்கும் அவருக்குத்தான் ஊருக்கு ஊர் கோவில் இருக்கணும். ஆனாலும் கோவிலே இல்லை என்றால் என்ன காரணம்?தகப்பனாரான ப்ரம்மாவுக்கும், மூன்று தாயார்களுக்கும் ஆலயம் இல்லாதபோது, பிள்ளை மட்டும் ஆலயத்தில் வஸிப்பாரா?மாதா பிதாக்களுக்கில்லாதது தமக்கும் வேண்டாம் என்ற ஸத்புத்ர தர்மத்தை அவர் பின்பற்றுகிறார்!

 

பொதுவாக இன்னொரு காரணம் தோன்றலாம்: தக்ஷ ப்ரஜாபதிக்கு அவரிடம் கோபம் வந்து, 'சீ நின்ன இடத்திலே நிக்காம சுத்திண்டேயிரு'என்று சபித்தான், அதனால்தான் அவர் 'த்ரிலோக ஸஞ்சாரி'என்னும்படியாக ஓடிக் கொண்டேயிருக்கிறார் என்று கதை உண்டு. சுற்றிக் கொண்டே இருப்பவரை-இருக்க வேண்டியவரை-ஆலயங்களில் ப்ரதிஷ்டை பண்ணி எப்படி உட்கார்த்தி வைப்பது?

 

குருவில் ஆரம்பித்து எங்கெங்கேயோ த்ரிலோக ஸஞ்சாரம் பண்ணிவிட்டு நாரதரில் வந்து நிற்பதும் பொருத்தந்தான்!அவர் தான் ஸங்கீர்த்தன குரு. த்யாகையர்வாளின் குரு. குருவாகவும் இருந்து கொண்டு, அதே சமயம், "கலி ஸந்தரணம்"-கலியைத் தாண்டுவது-என்று இந்த யுகத்துக்கு ஸ்பெஷலாக உள்ள மந்த்ரத்தை முதல் முதலாகப் பெற்றுக்கொண்ட சிஷ்யராகவும் அவர் இருக்கிறார்.

 

எல்லாரும், எக்காலமும், எங்கே வேண்டுமானாலும் சொல்லக்கூடிய அந்த மந்த்ரம்,

ஹரே ராம ஹரே ராம ராம ராம ஹரே ஹரே

ஹரே க்ருஷ்ண ஹரே க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண க்ருஷ்ண ஹரே ஹரே

என்பதுதான்.

 

தகப்பனாரான ப்ரம்மாவிடமிருந்தே நாரதர் இந்த மந்த்ரத்தில் உபதேசம் பெற்றிருக்கிறார்.

 

Please check these: Excerpts from a discourse by our Sri Sri Muralidhara Swamiji

 

The one who calls all the people in this Kali Yuga and gives the 'upadesa', "Utter the Name of the Lord. You can attain God!" Only such a one is a Sadguru.

 

Any Divine Name is precious. According to Kali Santarana Upanishad, the 'Hare Rama..' Mahamantra is capable of giving deliverance in this Kali Yuga.

 

Kali Santarana Upanishad comes to our rescue, stating which specific Nama has to be chanted for liberation, in this Age (Kali Yuga).

 

This particular Maha Mantra is prescribed in the Shastras and has been chanted, followed, preached and lived for by great Mahans like Sri Chaitanya Mahaprabhu

 

It is the essence of all Vedas and scriptures and grants lasting peace by giving deliverance from all sufferings.

 

Utter the Divine names of Lord Hari. In the age of Kali there is no other way of deliverance.

 

Lord Brahma replied "I disclose to you the secret remedy that is mentioned in the scriptures to cross the ocean called worldliness in Kaliyuga."

 

Unlike the other Veda Mantras, the Mahamantra has absolutely no rules and restrictions.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Friday, August 29, 2014

'விஷ்ணு' என்றால் எல்லா இடத்திலேயும் பரவியிருப்வர், ஸர்வ வ்யாபி என்று அர்த்தம்.

Nama Article 29th August 2014

 

Source: Deivathin Kural - Sri Sri Chandrasekharendra Saraswati Swamigal [Maha Periyava] of Kaanchi Kaamakoti Peetam


சுக்லாம்பரதரம், விஷ்ணும், சசிவர்ணம், சதுர்புஜம் !

ப்ரஸந்ந வதநம் த்யாயேத் ஸர்வ விக்நோபசாந்சயே!!


"சுக்லாம்பரதர": வெள்ளை வஸ்த்திரம் கட்டிக் கொண்டிருப்பவர். ஸரஸ்வதியும் ஈச்வரனும்கூடத்தான் வெள்ளை கட்டிக்கொள்வார்கள். வித்யாஸமாக மஞ்சள், சிவப்பு கட்டிக்கொள்கிற ஸ்வாமிகளைப் பீதாம்பரதாரி, ரக்தாம்பரதாரி என்றெல்லாம் சொன்னால் அது அவர்களைத்தான் ஸ்பெஷலாகக் குறிக்கிறது என்பதுபோல, 'சுக்லாம்பரதரர்' என்பது பிள்ளையாரை மாத்திரம் குறிப்பிட்டுவிடவில்லை.


அடுத்ததாக, "விஷ்ணு." இதற்காகத்தான் நான் இந்த ச்லோகத்தைச் சொல்லவந்தேன். மாமா பேரையே மருமகனுக்குச் சொல்லியிருக்கிறது. அத்தனை அந்நியோந்நியம்! 'விஷ்ணு' என்றால் எல்லா இடத்திலேயும் பரவியிருப்வர், ஸர்வ வ்யாபி என்று அர்த்தம். பிள்ளையார் எங்கேயும் இருக்கிறாரென்பதால் 'விஷ்ணு' என்று சொல்லியிருந்தாலும்; அந்த வார்த்தையைக் கேட்டவுடனேயே நமக்கு அவருடைய மாமா நினைவுதானே வருகிறது?

 

"சசிவர்ண" நிலா மாதிரி நிறமுடையவர். ஈச்வரனும், ஸரஸ்வதியும்கூடத்தான் அப்படிப் பால்நிலா மாதிரி இருப்பவர்கள்."சதுர்புஜ": நாலு கை உள்ளவர். அநேகமாக எல்லா ஸ்வாமிக்குமே நாலு கைதானிருக்கிறது. அதனால் இதிலும் இவருக்கென்று ஸ்பெஷலாக அடையாளம் கிடைத்துவிடவில்லை.

 

"ப்ரஸந்ந வதந": நல்ல மலர்ந்த முகமுள்ளவர் பின்னே, எந்த ஸ்வாமியாவது அழுமூஞ்சியாக இருக்குமா என்ன? காளி, வீரபத்ரர், நரஸிம்ஹ மூர்த்தி மாதிரி உக்ரமாக இருக்கப்பட்ட சில ஸ்வாமிகளைத் தவிர மற்ற எல்லா ஸ்வாமியும் பக்தர்களிடம் அநுக்ரஹத்தோடு ஆனந்தம் நிறைந்த முகத்தோடு இருப்பதைதான் இத்தனை ஆயிரம் விக்ரஹங்களிலும் பார்க்கிறோம். அவர்களை எல்லம்விட இன்னம் ஆனந்தம் சொட்டிக் கொண்டிருக்கும்படியாகப் பரந்த, விசாலமான ஆனைமுகத்தோடு இவர் இருக்கிறார் என்று வேண்டுமானால் சொல்லலாம்.

இப்படி சுக்லாம்பரதரம், விஷ்ணும், சசிவர்ணம்,சதுர்புஜம், ப்ரஸந்ந வதநம்

என்று வருகின்ற ஜந்து வார்த்தைகளில் எதுவுமே பிள்ளையாரொருவரை மட்டுந்தான் குறிக்கிறது என்று சொல்வதற்கு இடமில்லாமலிருக்கிறது. (இந்த ஜந்து வார்த்தைகளில் ஒவ்வொன்றுக்கும் ஒரு குட்டாக ஜந்து தரம் நெற்றிப் பொட்டில் குட்டிக்கொள்ள வேண்டும்)

 

அப்புறம், 'த்யாயேத்' என்பதற்கு 'த்யானிக்க வேண்டும்'என்று அர்த்தம்.

எதற்காக த்யானிக்க வேண்டும்? "ஸர்வ விக்ந உப சாந்தயே"- எல்லா விக்னங்களும், தடைகளும் இடையூறுகளும் அடங்கி மறைந்து போவதற்காகவே, இங்கே தான், ஒரு நாமாவாகச் சொல்லாவிடிடாலும், பிள்ளையாருக்கென்றே ஏற்பட்ட விசேஷ லக்ஷணம் தெரிகிறது. எடுத்த கார்யம் விக்னமில்லாமல் நடக்க வேண்டுமென்றால் அதற்கென்று பிரார்த்திக்கப்பட்டவேண்டிய ஸ்வாமி பிள்ளையார்தான். அதனால்தான் எந்தக் கார்யத்திலும் ஆரம்பிக்கிறபோதே அவருக்குப் பூஜை பண்ணிவிடுவது; இந்த ஒரு ச்லோகமாவது சொல்லி நெற்றியில் குட்டிக் கொண்டுவிடுவது.

 

ச்லோகம் சொல்லிக் கொள்ளக்கூடிய வயஸுக்கு முந்தியே ஒரு சின்னக் குழந்தையிடம்கூட, 'அப்பா!பிள்ளையாரை நினைச்சுக்கோ! அப்போதான் எந்தக் கஷ்டமும் வராமலிருக்கும்' என்று சொல்லிக் கொடுத்துவிடுவார்கள். அதனால், ச்லோகம் கற்றுக் கொள்கிற வயஸு வந்தபோது, இப்படி 'ஸர்வ விக்நோபசாந்தயே'என்று சொல்லிக் கொடுத்துவிட்டாலே போதும், 'இடைஞ்சல் வராமலிருப்பதற்காக இந்த ஸ்வாமிக்கு ஸ்தோத்ரம் சொல்லணுமா? அப்படியானல் அவர் பிள்ளையாரகத் தானிருப்பார்' என்று அந்தக் குழந்தைகூடப் புரிந்துகொண்டுவிடும்.

 

'விஷ்ணு' என்றே இந்த ச்லோகத்தில் இருப்பதிலிருந்து பிள்ளையாருடைய உறவு முறைகளில் மாமாவின் அருமை தெரிகிறது.

 

Please check these: Excerpts from a discourse by our Sri Sri Muralidhara Swamiji

 

Rama Nama is accorded the same power and potency in Bhakti Shastras as is accorded the Pranava Mantra in Vedanta Shastras.

 

A good family is a family which chants Nama regularly

 

Ganapathy and Rama Nama

 

Pillayar and Lord Krishna – One gets immediate benefits on remembering Lord Krishna and his Leelas

 

In divine presence, even the deadliest of enemies lose their tendency of hatred.

 

That is verily their 'Kula Mantra'.

 

This is called 'Soma-Ganapathy'. Ganapathy and Rama Nama

 

The eleven forms of Ganesha have appeared to perfectly form the shape of Pranava (the sacred syllable ' OM').

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Monday, August 25, 2014

He too is the best of all virtuous men, who having completely neglected all duties and worships Me alone by Chanting the Divine Names.

Nama Article 25th August 2014

 

Srimad Bhagavatham 11:11:32

 

आज्ञायैवं गुणान् दोषान् मयादिष्टान् अपि स्वकान्

धर्मान् सन्त्यज्य यः सर्वान् मां भजेत स तु सत्तमः

 

He too is the best of all virtuous men, who having completely neglected all duties, though prescribed by Me, while knowing full the virtues (resulting from performance of duty) and sins (incurred by neglecting them) worships Me alone by Chanting the Divine Names.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Sunday, August 24, 2014

adore that Lord by Chanting His Divine Names for through his worship the seed of metempsychosis (in the shape of ignorance) ceases to be.

Nama Article 24th August 2014

 

Srimad Bhagavatham 2:20:6

 

एवं स्व-चित्ते स्वत एव सिद्ध

आत्मा प्रियोऽर्थो भगवान् अनन्तः

तं निर्वृतो नियतार्थो भजेत

संसार-हेतूपरमश् च यत्र

 

The one loved by all, The infinite and eternal Lord, who has all the qualities for worship - wilfully resides in every one's heart as The self and as a self evident truth.

 

Having thus determined his goal with a complacent mind a man should adore that Lord by Chanting His Divine Names for through his worship the seed of metempsychosis (in the shape of ignorance) ceases to be.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Saturday, August 23, 2014

Chanting the Divine Names of Lord Krishna with devotion puts an end to all evil besetting those belonging to the four ashramas (stages in life)

Nama Article 23rd August 2014

 

Srimad Bhagavatham 10:20:34

 

व्योम्नोऽब्भ्रं भूत-शाबल्यं भुवः पङ्कम् अपां मलम्

शरज् जहाराश्रमिणां कृष्णे भक्तिर् यथाशुभम्

 

The autumn drove away the clouds from the sky, relieved the congestion pf living beings, dried up the mire on earth and eliminated the turbidity of water as Chanting the Divine Names of Lord Krishna with devotion puts an end to all evil besetting those belonging to the four ashramas (stages in life)

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


They are considered by me to be foremost of all devotees who worship me by exclusively Chanting the Divine Names

Nama Article 22nd August 2014

 

Srimad Bhagavatham 11:11:33

 

ज्ञात्वाज्ञात्वाथ ये वै मां यावान् यश् चास्मि यादृशः

भजन्त्य् अनन्य-भावेन ते मे भक्त-तमा मताः

 

They are considered by me to be foremost of all devotees who worship me by exclusively Chanting the Divine Names, knowing in reality who I am (the one beyond place and time), what I am (The Self of all beings), and what like I am (The embodiment of supreme bliss), or even not knowing this.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Thursday, August 21, 2014

Just like a magnet converts a piece of iron into yet another magnet, He turns the disciple into verily a Jnaani like Himself.

Nama Article 21st August 2014

 

Source: Abhang - 'Sadguru Vanchoni' - Tukkaram

 

sadguru vAnchUnI sAmpatE nA sOya  tarAvEthE pAya AdI AdI |

ApaNAsArikE karichi tatkALa nAhi kALa vELa dayAlAgIm |

lOhaparisAchI nasAhE upamA sadguru mahIma agAdachi |

tukhAmaNE kaisE AndhaLE hE jana kElepisarUna karyAdEva |

 

There is no one other than the Sadguru who can liberate us from the ocean of 'samsAra'.  He is not bound by time.  Just like a magnet converts a piece of iron into yet another magnet, He turns the disciple into verily a Jnaani like Himself.  Tukkaram tells ye! men! Don't let go of Him who opens the internal eyes to divinity.

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare


Wednesday, August 20, 2014

The soul shake off the seeds of Karma through the discipline of Chanting the Divine Names with devotion and forthwith attains oneness with me.

Nama Article 20th August 2014

 

Srimad Bhagavatham 11:14:25

 

यथाग्निना हेम मलं जहाति ध्मातं पुनः स्वं भजते च रूपम्

 

आत्मा च कर्मानुशयं विधूय मद्-भक्ति-योगेन भजत्य् अथो माम्

 

Even as gold sheds its dross and regains its purity when heated with fire, so does the soul shake off the seeds of Karma through the discipline of Chanting the Divine Names with devotion and forthwith attains oneness with me.

 

 

Chant the Mahamantra Nama kirtan :

 

Hare Rama Hare Rama Rama Rama Hare Hare
Hare Krishna Hare Krishna Krishna Krishna Hare Hare